SSH TV dienst

De TV dienst wordt geleverd door Ziggo.
Problemen kun je melden via de
helpdesk. Het heeft geen zin om naar een ZIGGO-filiaal te gaan of contact met Ziggo op te nemen als je TV het niet doet of niet goed werkt.

Set-top box

Voor de TV dienst is een set-top box nodig met bijbehorende afstandsbediening.
Heb je geen set-top box en/of afstandsbediening aangetroffen toen je je kamer betrok, meld dit dan bij de helpdesk.

 entone2  entone-kamai-remote

Aansluiten van de TV
Heeft je TV toestel een HDMI aansluiting?

Gebruik dan voor de beste beeldkwaliteit een HDMI kabel tussen set-top box en TV.
HDMI kabels zijn verkrijgbaar bij elke bouwmarkt of elektronica winkel.

 

Heeft je TV toestel enkel een SCART aansluiting?

Gebruik dan de speciale SCART kabel tussen TV en set-top box.
Deze heeft een normale SCART stekker voor aansluiten op de TV en een mini-DIN connector voor aansluiten op de set-top box.
Niet verkrijgbaar in de winkel, maar wel – tegen kostprijs – bij je complexbeheerder. Vraag zonodig bij je
SSH kantoor hoe je de complexbeheerder kunt bereiken.

Problemen

Krijg je geen beeld of zenderlijst, controleer dan:

  • is de TV goed aangesloten op de set-top box
  • is de juiste ingang geselecteerd op de TV (ingangen zijn meestal aangeduid als ‘HDMI’, ‘HDMI1’ of ‘AV’, “SCART’)
  • is de netwerkkabel van de set-top box aangesloten op de juiste (‘TV’) poort van de CPE
  • werkt de CPE (zie CPE LEDs)

Heb je een slecht beeld:

  • maak CPE en set-top box stroomloos (haal stroom adapter uit stopcontact)
  • wacht tenminste 20 seconden
  • geef de CPE weer stroom en wacht tot de CPE helemaal werkt (zie CPE LEDs). Dit kan enkele minuten duren
  • Geef daarna de set-top box weer stroom
 

Blijven de klachten bestaan, neem dan contact op met de helpdesk.