Controle CPE

CPE LEDs:

led

 Als de LEDs power, uplink en Internet aan zijn, moeten de LAN poorten werken.
  • Als bovendien de WLAN LED aan is moet ook Wi-Fi werken.
  • Als de power LED uit is, controleer of de stroomadapter is aangesloten.
  • Als de uplink LED uit is, controleer of de netwerkkabel is aangesloten op de SSHnet-outlet (alleen voor de Platinum CPE).
  • Als de Internet LED uit is, herstart de CPE (stroomadapter uit stopcontact en na 10 sec. er weer in). Volg eventueel ook de procedure nieuwe bewoner.
De ledjes op CPE’s kunnen blijven knipperen.
Blinking @ : Internet connection is initializing
Blinking <> : Firmware updgrade / provisioniong initializing
 
Vaak blijven ze knipperen en is er geen verbinding.

Voor meer informatie zie stappenplan problemen oplossen.

Reset CPE

Hou met bijvoorbeeld een cocktailprikker de verborgen reset knop aan de zijkant van de CPE ingedrukt totdat alle lampjes hebben geknipperd (duurt circa 10 seconden). Wacht vervolgens een paar minuten, zodat de CPE zich opnieuw kan instellen en is opgestart.

 
Merk je dat de CPE niet is aangesloten op de SSHnet-outlet:
  • zorg voor een netwerkkabel van type Cat5e of Cat6a van voldoende lengte
  • klik de ene kant van die kabel rechtstreeks in de SSHnet-outlet in de muur
  • klik de andere kant van die kabel in de poort op de CPE gelabeld ‘SSHnet’

Het lampje bij die poort zal dan groen gaan branden.