Tips en procedures voor nieuwe bewoners
Krijg je geen verbinding met het Internet?
Aan de LED lampjes op de CPE kun je direct zien of je aansluiting werkt.
CPE LEDs:
- Als de LEDs power, uplink en Internet aan zijn, moeten de LAN poorten werken.
- Als bovendien de Wi-Fi LED aan is moet ook Wi-Fi werken.
- Als de power LED uit is, controleer of de stroomadapter is aangesloten.
- Als de uplink LED uit is, controleer of de netwerkkabel is aangesloten op de SSHnet-outlet.
- Als de Internet LED uit is, herstart de CPE (stroomadapter uit stopcontact en na 20 sec. er weer in).
- Volg eventueel de procedure reset CPE. Blijft de CPE een fout-situatie aangeven, neem dan contact op met de helpdesk.
Geeft de CPE aan dat de aansluiting in orde is?
- dan moet je de oorzaak zoeken bij (de instellingen van) je eigen apparatuur. Zie controle van je computer.
- het zou ook kunnen zijn dat je aansluiting in quarantaine is gezet. Dit is niet altijd duidelijk als je werkt met een app op je smartphone. Start de browser op, dan zul je de SSHnet quarantaine pagina zien met aanwijzingen hoe te handelen.